Tory Anarchist

Tuesday, September 30, 2008

Ένα μεγάλο μπράβο...

...στους 228 Αμερικάνους βουλευτές (κυρίως "laissez faire" Ρεπουμπλικάνοι αλλά και κάποιοι αριστεροί Δημοκρατικοί) που καταψήφισαν το σχέδιο Πόλσον!Είχαν απέναντι τους την κυβέρνηση Μπους, την κρατικοδίαιτη Wall Street, τους προεδρικούς υποψήφιους των δυο μεγάλων κομμάτων και μια πρωτοφανή εκστρατεία τρομοκράτησης από την πλειοψηφία των Μ.Μ.Ε. και το αμερικάνικο Υπουργείο Οικονομικών! Παρ'όλα αυτά τόλμησαν και είπαν όχι στο πιο ανήθικο σχέδιο κρατικού παρεμβατισμού των τελευταίων δεκαετιών!Μακάρι να αντέξουν στις ασφυκτικές πιέσεις που θα δεχτούν τις επόμενες μέρες!


"We don't have to rush in with the greatest advance of socialism in the Western world...The only thing we have to fear is fear-mongering from the secretary of the Treasury."

Rep. Louis Gohmert, R-Texas

26 Comments:

  • Eκπληκτικές οι στιγμές που ζούμε εδώ, πράγματι, και μπράβο στους αντιπροσώπους που ψήφισαν έτσι (αν και τελικά το πικρό χάπι θα το καταπιούν one way or another, γιατί δεν γίνεται κι αλλιώς). H κοινή γνώμη επίσης αντιτίθεται στο νόμο διάσωσης της Wall Street, τόσο γιατί δεν είναι σύμφωνος με το fair play της ελεύθερης αγοράς, αλλά κυρίως γιατί δεν είναι σύμφωνος σε καμμία έννοια fair play, όπως άλλωστε συμφώνησαν (!!) ο cobden και o gay super hero πρόσφατα.
    Και όλα αυτά παρότι ο καταποντισμός του χρηματιστηρίου και το στέρεμμα της πίστης (credit) επηρρεάζει τις τσέπες σχεδόν όλων μας . Ο περισσότερος κόσμος προτιμά να υποφέρει οικονομικά, παρά να γλιτώσει, ανταμοίβοντας όμως τις ανεύθυνες συμπεριφορές μερικών της Wall Street.

    By Blogger SK, At 30 September, 2008 03:20  

  • Και η fed τύπωσε 630 δις.

    By Anonymous Anonymous, At 30 September, 2008 06:17  

  • http://histologion-gr.blogspot.com/2008/09/blog-post_30.html

    Για απάντα σε αυτό το ποστ αν έχεις κότσια.

    By Anonymous Anonymous, At 30 September, 2008 20:57  

  • Μόνο που οι ρεπουμπλικάνοι βουλευτές (και ο υποψήφιος πρόεδρος του κόμματος) έκαναν το παν τόσα χρόνια για να καταργήσουν κάθε πλαίσιο ελέγχου και ρύθμισης των χρηματοοικονομικών αγορών. Και τότε τον τρισκατάρατο "σοσιαλισμό" πολεμούσαν. Έτσι ακριβώς φτάσαμε εκεί που φτάσαμε.

    Να σου θυμίσω ότι και το 1929 οι ρεπουμπλικάνοι επέμεναν ότι δεν πρέπει να υπάρξει οποιαδήποτε παρέμβαση στην αγορά. Το αποτέλεσμα ήταν να μείνουν στην αντιπολίτευση για είκοσι χρόνια.

    By Blogger gay super hero, At 30 September, 2008 21:20  

  • GSH, όπως σε κάθε σχεδόν περίπτωση άκριτης υποστήριξης της μιας ιδεολογίας ή της άλλης, πολλές φορές παρατηρεί κανείς μια αφέλεια, υπερβολική αισιοδοξία, και δογματισμό, που παραγνωρίζει το ότι η ανθρώπινη φύση δεν είναι τέλεια.

    Και πολλοί μεν από τους ακραίους του κόμματος του Bush και από τους παράγοντες της Wall Street έκαναν βέβαια τη δουλειά τους, και εν πολλοίς πλούτισαν. Τώρα τρέχουν και ζητάνε κρατικοποίηση των ζημιών τους, πετώντας πέρα την υποτιθέμενη ιδεολογία τους περί ελεύθερης αγοράς. Αυτό δείχνει ότι στην πραγματικότητα η ελεύθερη αγορά δεν τους πολυενδιαφέρει ως αρχή, ούτε ως ιδεολογία - απλώς ως συμφέρον. Έτσι, όταν παύει να τους εξυπηρετεί δεν έχουν πρόβλημα να την πετάξουν στην άκρη.

    Άλλοι όμως, καθώς και πολύς απλός κόσμος, όντως υποστήριξαν ή ανέχθηκαν αυτές τις υπερβολικές απορρυθμίσεις από πεποίθηση και για λόγους αρχής, που όπως είπα πριν, μπορεί να φτάσει σε δογματισμό ή και αφέλεια. Δεν είναι κατ'ανάγκην μεμπτό αυτό. Να υποστηρίζεις μια ιδεολογική αρχή έστω και εναντίον του ατομικού σου συμφέροντας. Τα όρια μεταξύ ευγενούς ιδεολογίας και (αυτο)καταστροφικού φανατισμού είναι αρκετές φορές δυσδιάκριτα....

    By Blogger SK, At 30 September, 2008 22:32  

  • Πολύ ενδιαφέρουσα η εμμονή της Αριστεράς να κατηγορεί τον φιλελευθερισμό για όλα τα δεινά της ανθρωπότητας,από τους Καρχηδονιακούς Πολέμους μέχρι τη νόσο των τρελών αγελάδων...
    Βέβαια, το ότι η κρίση οφείλεται στην "κατάργηση κάθε ελέγχου" και στον "αχαλίνωτο φιλελευθερισμό", πολύ απλά δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
    Στο προηγούμενο ποστ μου ανέφερα τρία απλά γεγονότα, που κατά τη γνώμη των φιλελεύθερων , δημιούργησαν την κρίση. Tα επαναλαμβάνω :
    1. η Fannie Mae και η Freddie Mac ήταν εταιρίες που δημιουργήθηκαν από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση, λειτουργούσαν πάντα με κρατικά προνόμια και χρηματοδοτούσαν με κρατική εγγύηση δάνεια υψηλού ρίσκου στον τομέα της αγοράς κατοικίας.
    2.με σχετική κρατική νομοθεσία , οι τράπεζες υποχρεώνονταν να χορηγήσουν δάνεια σε μειονότητες και άλλες ομάδες που βρίσκονταν σε μειονεκτική οικονομική θέση.
    3.η Ομοσπονδιακή Κεντρική Τράπεζα (σε ένα σύστημα πραγματικής ελεύθερης αγοράς δε θα υπήρχε καν Κεντρική Τράπεζα) ρίχνοντας τα επιτόκια σε τεχνητά χαμηλό επίπεδο, έριξε φτηνό χρήμα στην αγορά κατοικίας, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί η γνωστή "φούσκα".

    Έγινε ή δεν έγινε έτσι???
    Αμφισβητείτε τα παραπάνω γεγονότα ή όχι??
    Για να μη μιλάμε με τσιτάτα και συνθήματα, αλλά με γεγονότα!
    Επιτέλους αυτό το παραμύθι, με τον φιλελευθερισμό να χρεώνεται την αποτυχία του κρατικομονοπωλιακου καπιταλισμού-κορπορατισμού πρέπει να τελειώνει. Και αν δεν το πήρατε χαμπάρι, η κυβέρνηση Μπους , της οποίας η ευθύνη για τη σημερινή κρίση είναι τεράστια, είναι η πιο παρεμβατική κυβέρνηση των τελευταίων 40 ετών τουλάχιστον.Και γι αυτό ο φιλελευθερισμός ευθύνεται??Έλεος!

    By Blogger cobden, At 01 October, 2008 00:26  

  • Όσο για τον δήθεν δογματικό φιλελευθερισμό των Ρεπουμπλικάνων το 1929...Ο τότε Πρόεδρος Χέρμπερτ Χούβερ εφάρμοσε ένα πρόγραμμα πρωτόγνωρης παρέμβασης στην οικονομία μετά το 1929.Το πρόγραμμα αυτό επέκτεινε ο διάδοχος του Ρούσβελτ.Γι αυτό άλλωστε η Αμερική δεν μπόρεσε να βγει από την κρίση παρά μόνο μετά από 15 χρόνια. (Για την παρεμβατική φιλοσοφία και πολιτική του Χούβερ, δείτε εδώ http://www.lewrockwell.com/rothbard/rothbard184.html)

    By Blogger cobden, At 01 October, 2008 00:40  

  • Η κρίση δεν δημιουργήθηκε επειδή κάποιοι έπαιρναν δάνεια με κρατική εγγύηση. Η κρίση δημιουργήθηκε γιατί αυτά τα δάνεια χαμηλής ποιότητας τιτλοποιήθηκαν και πολλές τράπεζες επένδυσαν σε αυτά αναζητώντας υψηλές αποδόσεις σε προϊόντα υψηλού ρίσκου. Αν υπήρχε ένας στοιχειώδης έλεγχος των αγορών οι τράπεζες δεν θα είχαν επενδύσει τεράστια κεφάλαια σε προϊόντα τόσο αυξημένου κινδύνου και δεν θα έχαναν αυτά τα κεφάλαια όταν οι δανειολήπτες σταμάτησαν να πληρώνουν με αποτέλεσμα η αξία των συγκεκριμένων τίτλων να πέσει στο μηδέν.

    By Blogger gay super hero, At 01 October, 2008 00:43  

  • Επίσης από ό,τι γνωρίζω οι μονεταριστές οικονομολόγοι είναι αυτοί που επιμένουν ότι η ανάπτυξη πρέπει να στηρίζεται στην προσφορά φτηνού χρήματος και όχι στην τόνωση της ζήτησης μέσω των κρατικών δαπάνών. Γι'αυτό και θεωρούν ότι προτεραιότητα πρέπει είναι πάντα η καταπολέμηση του πληθωρισμού και όχι της ανεργίας. Αυτή ακριβώς η πολιτική ευθύνεται για το "φτηνό χρήμα" στην αγορά κατοικίας.

    Να σου θυμίσω ότι και στην Ευρώπη η καταπολέμηση του πληθωρισμού και η διατήρηση του ισχυρού νομίσματος ώστε τα επιτόκια να είναι χαμηλά αποτελεί μια πολιτική που εδώ και χρόνια έχουν επιβάλει φιλελεύθεροι οικονομολόγοι αδιαφορώντας πλήρως για τη μείωση των εξαγωγών και την αύξηση της ανεργίας.

    By Blogger gay super hero, At 01 October, 2008 00:51  

  • Ρε μεγάλε, όποτε έσκαγε κρίση στην κομμουνιστική Ρωσία, λέγανε ότι αυτή οφείλεται σε πλημμελή εφαρμογή του -σαφώς αλάθητου- κομμουνιστικού στρατηγήματος. Κάτι ανάλογο δε νομίζεις ότι κάνεις και εσύ τώρα; Δηλαδή ΑΠΟΚΛΕΙΕΙΣ η παρούσα κρίση να είναι ένδειξη κάποιου ΘΕΜΕΛΙΑΚΟΥ ελαττώματος του καπιταλιστικού συστήματος; Και αν το αποκλείεις, δε νομίζεις ότι γίνεσαι δογματικός πιστός;

    By Anonymous Anonymous, At 01 October, 2008 01:58  

  • Μα ακόμα δεν έχεις καταλάβει, ανώνυμε, ότι ενώ τελειώσαμε με τους κνίτες, μας ξέμειναν οι ακριβώς αντίθετοι (και γι' αυτό ολόιδιοι) κνίτες της ελεύθερης αγοράς? Ακόμη κι αν τον γδέρνεις ζωντανό τον φίλο μας τον Κόμπντεν δεν θα παραδεχθεί ποτέ την αποτυχία της ιδεολογίας του και θα βρίσκει πάντα ένα στοιχείο το οποίο κατά την γνώμη του θα καθιστά την οποιαδήποτε δεξιά κυβέρνηση όχι σύμφωνη με τα φιλελεύθερα ιδεώδη και άρα μη αντιπροσωπευτική της ΝεοΦιλ ιδεολογίας. Ό,τι και να κάνει ένας οποιοσδήποτε αριστερός θα φταίει η αριστερή του ιδεολογία ενώ ό,τι και να κάνει ένας ΝεοΦιλ δεν θα τον δεσμεύει επειδή θα τρέξει να αποδείξει ότι αυτός ο τ΄πυος δεν είναι πραγματικός ΝεοΦιλ. Χρόνια έχω να συναντήσω άνθρωπο να στρεψοδικεί τόσο ακραία (άλλες φορές με διασκεδαστικά αποτελέσματα όπως η υπεράσπισή του των αναβολικών, κι άλλες τόσο λυπηρά όσο η ρητορείες του περί της αξιοθρήνητης Πέηλυν) και να αρνείται την πραγματικότητα. Στα καλλιτεχνικά έχει την πλάκα του να είσαι αντιδραστικός και εμπαθής, αλλά θα πρέπι να περιορίζεσαι εκεί. Το μόνο που θα μπορούσα να του ευχηθώ είναι να ανέβει ψηλά, μέχρι και να γράψει στον Spectator όπως ο συμαπατριώτης μας Taki (χουντικός, ψευτόμαγκας και υπερασπιστής του Πινοσέτ, ο οποίος Τaki τίμησε την πατρίδα μας κάποτε κάνοντας διακοπές στις φυλακές της Ιγγλετέρας (αχ!) για λίγα γραμμάρια κοκίτσας... Και εις ανώτερα!!!

    By Anonymous gracian, At 01 October, 2008 02:47  

  • @ anonymous, gracian και λοιποί

    Διαφωνώ με τον Cobden ιδεολογικά και του το έχω γράψει άπειρες φορές και μάλιστα αρκετά έντονα. Και οι διάφοροι ανώνυμοι που μπάινετε εδώ μέσα μπορείτε αν θέλετε να αντικρούσετε τις απόψεις του με στοιχεία και επιχειρήματα. Από κει και πέρα δεν καταλαβαίνω προς τί όλο αυτό το μίσος, η εμπάθεια και οι προσωπικές επιθέσεις που εξαπολύετε εδώ και λίγο καιρό μπαίνοντας στο μπλογκ του και οι οποίες κυριολεκτικά φτάνουν στα όρια της παρενόχλησης. O Cobden έχει κάθε δικαίωμα να γράφει οτιδήποτε του κατεβαίνει στο κεφάλι όπως όλοι μας. Και εσείς έχετε την υποχρέωση να τηρείτε τους στοιχειώδεις κανόνες κοσμιότητας προς τον οικοδεσπότη όποτε επιλέγετε να σχολιάσετε τα γραφόμενά του.

    Μάλλον δεν έχετε καταλάβει ότι με τον τόνο που υιοθετείτε μάλλον εσείς δίνετε την εντύπωση των λυσσαλέων φανατικών, όχι ο Cobden.

    By Blogger gay super hero, At 01 October, 2008 17:04  

  • Σιγά μη μιλάμε με το σεις και με το σας. Τέτοιες αβρότητες είναι ενδείξεις έλλειψης πυγμής. Διάβασε και λίγο Πάλια!

    By Anonymous Anonymous, At 01 October, 2008 17:34  

  • @ anonymous

    Δεν διαβάζω Πάλια γιατί δεν έχω όρεξη να καταντήσω υπερτασικός. Θεωρώ όμως ότι ο Cobden πολλές φορές θέτει πολύ ενδιαφέροντα ζητήματα έστω κι αν διαφωνώ κάθετα με τον τρόπο που τα προσεγγίζει.

    By Blogger gay super hero, At 01 October, 2008 17:51  

  • Ξεκόλλα. Υπάρχει ο ΤΡΟΠΟΣ, υπάρχει και η ΟΥΣΙΑ. Ο τρόπος ΔΕΝ καθορίζει την ουσία. Με άλλα λόγια, είτε διατυπώσεις ένα επιχείρημα με εριστικό είτε με μελιστάλαχτο τρόπο, ο πυρήνας του επιχειρήματος είναι ο ίδιος.

    By Anonymous Anonymous, At 01 October, 2008 17:55  

  • Και να σημειώσω ότι δεν είμαι ούτε κομμουνιστής ούτε φιλελεύθερος. Θεωρώ ότι όλα τα οικονομικά συστήματα είναι ατελή και βρίσκονται διαρκώς υπό αίρεση. Μου τη δίνει να βλέπω κολλημένους να προσπαθούν να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα, μένοντας πιστοί στο κοσμοθεωρητικό δόγμα τους και να χρεώνουν στην πραγματικότητα αυτό που θα έπρεπε να χρεώνουν στη θεωρία.

    By Anonymous Anonymous, At 01 October, 2008 18:03  

  • Ανώνυμε το τελευταίο που γράφεις μπορώ να το προσυπογράψω και εγώ και είναι αυτό που επαναλαμβάνω στον Cobden τόσο καιρό: όταν μια θεωρία δεν λειτουργεί όπως υποτίθεται ότι θα έπρεπε να λειτουργεί φταίει η θεωρία και όχι η πραγματικότητα.

    Από κει και πέρα μπορούμε να πούμε αυτό που θέλουμε αφήνοντας στην άκρη οτιδήποτε μπορεί να θεωρηθεί ως επίθεση στην προσωπικότητα του άλλου - τον οποίο στο κάτω-κάτω δεν γνωρίζεις παρά μόνο από τα όσα γράφει εδώ μέσα.

    By Blogger gay super hero, At 01 October, 2008 18:45  

  • Κατά τη γνώμη σου, το κράτος θα έπρεπε να έχει επέμβει εδώ και καιρό και να τραβήξει το αφτί σε όλα αυτά τα λαμόγια των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων που προκάλεσαν την κρίση ή θα έπρεπε να περιμένει την αγορά να τα "αυτορρυθμίσει" αυτά τα λαμόγια; Ευχαριστώ.

    By Anonymous απορών, At 01 October, 2008 21:47  

  • @gay super hero
    Δεν απαντάς όμως τί ήταν αυτό που ώθησε πολλές τράπεζες να αναζητήσουν υψηλές αποδόσεις σε προϊόντα υψηλού ρίσκου;Μήπως το κράτος δημιούργησε το πλαίσιο ώστε η ανάληψη ενός τόσο υψηλού ρίσκου, να φαίνεται ελκυστικό?.Θα γίνω κουραστικός, αλλά δε θα κάνω τίποτε άλλο παρά να επαναλάβω τα γεγονότα (εγώ που αρνούμαι την πραγματικότητα): Η FED έριξε τεχνητά τα επιτοκία, το κράτος έδωσε εγγυήσεις για επισφαλή δάνεια (Η Fannie Mae και Freddie Mac έχουν την δυνατότητα να παρέχουν αυτά τα δάνεια γιατί το χρέος τους το εγγυάται το Αμερικάνικο δημόσιο).Πιστεύω πως στα τρία σημεία που ανέφερα στο προηγούμενο σχόλιο, δεν έχω λάβει πειστικό αντίλογο.
    Το αναμφισβήτητο γεγονός είναι πως στις Δυτικές χώρες οι κρατικές δαπάνες κυμαίνονται μεταξύ 40% και 50% του ΑΕΠ.Το Πεντάγωνο και οι εταιρίες που συνδέονται με αυτό είναι ο μεγαλύτερος εργοδότης στις Η.Π.Α. Το κράτος μέσω του fiat money, καθορίζει τη νομισματική πολιτική. Δεν μπορώ να καταλάβω για ποιά αποτυχία του φιλελευθερισμού πρέπει να απολογηθώ.Μήπως έχουμε μπερδέψει λίγο τις έννοιες??
    Αν και η θεωρία του μονεταρισμού είναι λίγο πιο σύνθετη απ'οσο την περιγράφεις (http://en.wikipedia.org/wiki/Monetarism), προσωπικά διαφωνώ σε πολλά σημεία μαζί της.Πιστεύω πως στις δομικές αδυναμίες του fractional reserve banking και του fiat money, βρίσκεται η απάντηση για τη σημερινή κρίση( Για μια πολύ καλή συζήτηση πάνω στο θέμα, δες http://e-roosters.blogspot.com/2008/09/to.html#comments).Και για να μη νομίζεις πως τα λέω αυτά τώρα, ενώ μέχρι τώρα υμνούσα το αμερικάνικο οικονομικό σύστημα, δες αυτό το κομμάτι πριν από 2 χρονια (http://e-roosters.blogspot.com/2006/09/21.html).Η Αυστριακή σχολή των οικονομικών , που κατά τη γνώμη μου δίνει σήμερα τις πιο πειστικές εξηγήσεις σχετικά με την κρίση, ασκεί αυτή τη στιγμή την πιο ριζοσπαστική κριτική στο χρηματοοικονομικό σύστημα των Η.Π.Α.

    @απορών
    Όπως έγινε σαφές, απ'οσα έχω γράψει,το πρόβλημα δεν είναι τα λαμόγια των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων. Μια εξήγηση της κρίσης που βασίζεται σε ηθικολογικές κραυγές περί πλεονεξίας του κεφαλαίου, την βρίσκω τουλάχιστον ανεπαρκή. Το θέμα είναι τί δημιούργησε τις συνθήκες ώστε πολλα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα να δράσουν με τέτοιο τρόπο.Όταν λοιπόν, το κράτος είναι ο κύριος υπεύθυνος για τη σημερινή κρίση, αυτό που πρέπει να κάνει είναι να σταματήσει την πολιτική που την προκάλεσε(έγραψα παραπάνω ποιά είναι αυτή)

    @anonymous(πόσοι άραγε??),gracian
    Πολύ θα με ενδιέφερε να διαβάσω έστω και ένα επιχείρημα σας που να αντικρούει τις απόψεις μου.Μέχρι τότε, με τιμά ιδιαίτερα που είστε τόσο πιστοί αναγνώστες αυτού εδώ του μπλογκ, και ότι είστε συνεχώς πάνω από τον υπολογιστή ώστε να απαντάτε εγκαιρως σε όλα τα σχόλια...

    By Blogger cobden, At 01 October, 2008 23:05  

  • Συγγνώμη αν κουράζω, αλλά επειδή είμαι λίγο άσχετος από οικονομία ρωτάω.

    1) Απ' ό,τι κατάλαβα, ο φιλελευθερισμός στην Αμερική έχει αποτύχει λόγω της ολοένα διογκούμενης κρατικής παρεμβατικότητας;

    2) Υπάρχει κάποια χώρα που έχει εφαρμόσει πιστότερα το φιλελεύθερο ιδεώδες και έχει επιτύχει;

    3) Ο φιλελευθερισμός επιφορτίζει το κράτος με τον ρόλο του ελεγκτή του οικονομικού παιχνιδιού ή παρέχει αυτό τον ρόλο αποκλειστικά και μόνο στην αυτορρυθμιστική δύναμη της αγοράς;

    Ευχαριστώ και πάλι (τρις).

    By Anonymous απορών, At 01 October, 2008 23:32  

  • Και κάτι άλλο. Έχεις δει το "Zeitgeist"; Αυτά που αναφέρει στο τρίτο μέρος σχετικά με τη διαπλοκή τραπεζών-κράτους στην Αμερική είναι αληθή ή είναι θεωρίες συνωμοσίας;

    By Anonymous απορών, At 02 October, 2008 00:07  

  • Εσύ μιλάς για επιστροφή στον χρυσό κανόνα, θα σου θυμήσω όμως ότι ο χρυσός κανόνας δεν απέτρεψε το κραχ του 1929 (μια εποχή που οι κρατικές παρεμβάσεις στην οικονομία και οι κρατικές δαπάνες ήταν ελάχιστες) - αντίθετα ήταν εκείνη η κρίση που οδήγησε στην κατάργησή του. Επίσης θα σου θυμήσω ότι ιστορικά οι χώρες με τη μεγαλύτερη φορολογία και το πιο γεναιόδωρο κράτος πρόνοιας (Βόρεια Ευρώπη και Ιαπωνία) είναι αυτές που έχουν την υψηλότερη παραγωγικότητα, τα υψηλότερα εισοδήματα και τα πιο δημοκρατικά και διαφανή συστήματα διακυβέρνησης.

    'Οσο για την αυστριακή σχολή είναι γνωστό ότι οι θεωρίες της είναι αναπόδεικτες βάσει οικονομετρικών μοντέλων και ότι στηρίζονται απλά στην επαγωγική λογική.

    By Blogger gay super hero, At 02 October, 2008 00:07  

  • @απορών
    α)Δεν έχω δει το ντοκυμανταίρ που μου λες και έτσι δεν μπορώ να εκφέρω άποψη
    β)Δεν υπάρχει ένας φιλελευθερισμός.Υπάρχουν διάφορες σχολές,που συχνά έχουν αρκετές διαφωνίες μεταξύ τους.Και βέβαια υπάρχουν πιο μετριοπαθείς φιλελευθεροι και πιο "ακραίοι".Οπότε στο τρίτο ερώτημα σου, εγώ που φλερτάρω με τον αναρχοφιλελευθερισμό θα προτιμήσω την αυτορρύθμιση της αγοράς.Πιο μετριοπαθείς, αναγνωρίζουν έναν πιο σημαντικό ρόλο στο κράτος.Αλλά όλοι οι φιλελεύθεροι είναι επιφυλακτικοί απέναντι στην υπερβολική κρατική παρέμβαση.
    γ)Καθαρό laissez faire δεν έχει εφαρμοστεί σε καμιά Δυτική κοινωνία.Πιο κοντά σε αυτό το ιδεατό ήταν η Μ.Βρετανία και οι Η.Π.Α. του 19ου αιώνα. Από τα τέλη του 19ου αιώνα,και ειδικά με την έλευση του Α Παγκοσμίου Πολέμου,η εποχή του κλασσικού φιλελευθερισμού τελείωσε.Από τότε όλες αυτές οι χώρες ακολουθούν ένα μικτό σύστημα οικονομίας.(Πιο κοντά στην ελεύθερη αγορά είναι χώρες όπως το Χονγκ Κόνγκ,η Σιγκαπούρη).
    Συγνώμη για το σύντομο της απάντησης, αλλά δεν έχω πρόσβαση στο νετ αυτή την περίοδο και σου γράφω απο νετ καφε.Για να γνωρίσεις καλύτερα τη φιλελεύθερη σκέψη μπορείς να πας στο www.e-roosters.blogspot.com και στα links tου

    @gay super hero
    Κατά τη διάρκεια του Α'Παγκοσμίου Πολέμου,η κρατική παρέμβαση στην οικονομία καθώς και οι κρατικές δαπάνες αυξήθηκαν σε πρωτόγνωρα επίπεδα.Με το τέλος του πολέμου, ο κρατικός επεμβατισμός υποχώρησε κάπως και οι κρατικές δαπάνες μειώθηκαν.Ποτέ όμως δεν γύρισαν στα προπολεμικά επίπεδα.Ο κανόνας του χρυσού δεν εφαρμόζονταν πια με την ίδια αυστηρότητα. Η εποχή του κλασσικού φιλελευθερισμού είχε τελειώσει.Για το κραχ του 1929 υπάρχουν πολλές θεωρίες.Οι Αυστριακοί επικεντρώνονται στο ρόλο που έπαιξε η FED , η οποία αύξησε τη διαθεση του χρήματος, και δημιούργησε μια φούσκα, βασισμένη στις πιστώσεις.(http://en.wikipedia.org/wiki/Great_Depression#U.S._Federal_Reserve_and_money_supply) Και βέβαια, η αντίδραση του Χούβερ και του Ρούσβελτ(κρατικός παρεμβατισμός) παρέτεινε την κρίση για πολλά χρόνια.

    By Blogger cobden, At 02 October, 2008 22:11  

  • Σκατά.Το πέρασαν.

    ΤΩΡΑ ετοιμαστείτε για depression. Φρέσκο χρήμα-Πληθωρισμός-ανοδος επιτοκίων-money contraction-πτώση επιχειρηματικότητας-ανεργία.

    By Blogger Harry Peitsinis, At 04 October, 2008 03:15  

  • Σκέτη απογοήτευση, Harry...Και έχουν την ψευδαίσθηση πως έτσι θα λυθούν όλα τα προβλήματα.Συμφωνώ μαζί σου, τα χειρότερα έρχονται

    By Blogger cobden, At 04 October, 2008 18:30  

  • για όσους ζορίζονται με τα Αγγλικά , να και μια ωραία και απλή ανάλυση του Περλικού για το 29

    http://e-rooster.gr/02/2006/266

    By Anonymous Alan Dallon, At 05 October, 2008 19:10  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]



<$I18N$LinksToThisPost>:

Create a Link

<< Home